LIIKKUVAA KUVAA
VERKON ALUSTOILLE

Tavoitteellinen toiminta lähtee strategiasta!

Tarkoitus ja tavoitteet ohjaavat tuotantoa ja jakelukanavien valintaa. Videostrategian luominen onkin hyvä tapa aloittaa videoiden tuotanto.

Strategian avulla videoviestintää voidaan suunnitella pitkäjänteisesti ja kustannustehokkaasti.

free html site builder

Mitä videoiden tekeminen maksaa?

ESIMERKKEJÄ HINNOISTA

Hero alk. 3000€ (+alv. 24%)

Sisältöä, joka viihdyttää, sykähdyttää ja jota suorastaan halutaan jakaa omissa verkostoissa. Hero-sisältöjen tuottamiseen käytetään eniten aikaa ja rahaa / minuutti.

Hero-sisältö tavoittelee laajaa kohderyhmää ja sillä on viraalipotentiaalia. Hero-hetkiä on vuodessa yleensä yksi tai kaksi.

Hub alk. 1000€ (+alv. 24%)

Valikoidulle kohderyhmälle suunnattua sisältöä. Hyödyllistä, tarjoaa katsojalle lisäarvoa. Helposti jaettavaa ja säännöllisesti toistuvaa.

Hub-sisältö saa yleisön palaamaan. Sen tehtävänä on luoda sitoutumista ja kannustaa vuoropuheluun.

Hygiene alk. 300€ (+alv. 24%)

Usein ilmestyvää, kevyesti tuotettua sisältöä, jonka tarkoituksena on tavoittaa yleisöä hakujen perusteella. Hakukoneoptimointi on tärkeää.

Hygiene-sisältöä ei yleensä jaeta aktiivisesti, vaan se jätetään katsojan löydettäväksi kotisivulle, kanavalle ja hakukoneeseen.

PROSESSI

"Videotuotannot ovat erilaisia, mutta niiden onnistunut toteutus noudattaa samaa kaavaa."

Tarpeet ja budjetti

Paljonko videosisältöä on tarkoitus tuottaa?
Mitä tavoitteita videoille asetetaan ja miten niiden toteutumista mitataan?
Millainen budjetti suunnitteluun, tuotantoon ja jakeluun on käytettävissä juuri nyt ja seuraavan vuoden kuluessa?

Suunnittelu

Videoiden tuotanto suunnitellaan vastaamaan kustannustehokkaasti asiakkaan tarpeisiin.

Käsikirjoituksen lisäksi suunnitteluvaiheessa tehdään tarvittavat sopimukset ja suunnitellaan tuotannon toteutus käytännössä. Suunnittelutyö on varsinaiseen tuotantoon verrattuna edullista.

Tuotanto

Varsinaisessa tuotantovaiheessa videosisällöt kuvataan, leikataan ja viimeistellään alustavien suunnitelmien mukaisesti.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Tuotantovaiheessa kannattaa silti varautua yllätyksiin - monesti haasteet voi toki kääntää voitoksi!

Julkaisu ja jakelu

Pelkkä timanttinen sisältö ei enää riitä. Videoiden julkaisut kannattaa suunnitella tarkasti. Sisältöjen jakeluun ja mainostamiseen on hyvä varata työaikaa ja pieni mainosbudjetti.

Hyvät videosisällöt kestävät aikaa. Ajatuksella tuotettuja videoita voi kierrättää vaikkapa blogitekstien yhteydessä tai somealustoilla. Niiden höysteeksi voi lisätä ajankohtaisen tai uuden näkökulman aiheeseen.

Ota yhteyttä,

TEHDÄÄN YHDESSÄ VAIKUTTAVIA VIDEOITA!

Yritys

Atomika tmi
2005023-2
Helsinki

Yhteys

info@atomika.fi
+358 (40) 577 87 21